2 Ekim 2012 Salı

Daha net nasıl söylenir bilemedim


‎1) Kamuya malolmuş şahsiyetlere ilişkin ileri geri konuşma hakkı, özel kişiler hakkında konuşma hakkından çok daha geniştir. Doğru düzgün yerleşik hukuka sahip olan ülkelerde bu ayrım gözetilir. Başkan Obama için "vatan haini ahlaksız herif" dersen ABD'de ceza almazsın; ama komşunun bacanağına böyle desen ödetirler. Kişiler siyasi ve sosyal önderlik rolüne soyunmuşsa, düşmanlarının da olabileceğini hesaba katmak zorundadır.

2) Kamuya malolmuş ve uzun zaman önce ölmüş şahısları alay ve aşağılamadan koruyan herhangi bir hukuk ilkesi düşünülemez. Jül Sezar'a laf sokabiliyorsan Muhammed veya İsa'ya da sokabilmen gerekir mantıken.

3) Kişilerin bundan dolayı alınıp gocunmaları sadece kendilerini ilgilendirir. Ahmet yahut Mehmet gocunacak diye kimse hakikatleri söylemekten alıkonamaz.

4) Benim söylemimden ötürü bazı kişiler veya zümreler saldırıya uğrayacak, zulüm görecek, toplumda marjinalleşecek, zulme ve hak ihlaline karşı savunmasız kalacak ise o zaman benim söylemim nefret suçunu oluşturur. Amerika'da MüslümanLARA yönelik bir hayli nefret söylemi var maalesef. Bununla mücadele etmek gerekir. Fırsatım ve gücüm olsa ben de mücadele etmek isterim. BU ÜLKEDE başörtülü Müslüman kadınlara yönelik ayrımcılık ve hakaretle, çok şükür, elimden geldiğince mücadele ettim yıllar boyunca. Etmeye devam edeceğim.

5) MüslümanLIĞA dair görüşlerim maalesef olumlu değildir. Bu görüşlerimi de istediğim ortamda istediğim dille çatır çatır ifade etme HAKKINA sahip olduğumu düşünüyorum. Ha, bu konu aslında gündemimde baş sırada yer alıyor mu? Hayır almıyor. Ayrıca insanları üzen, rencide eden sözler söylemeyi sevmem. AMA, hoşuma gitsin gitmesin eğer başka birileri, analarının ak sütü gibi helal olan ifade özgürlüklerini kullandığı için Müslüman linç güruhlarının saldırısına uğruyorsa, o zaman işin rengi değişir. O mücadelede saf tutmayı boynumun borcu bilirim.

Milyon tane gerizekâlının hakaretine de uğrasam o borcu savsaklamayı doğru bulmam.

35 yorum:

  1. Arkandayız sonuna kadar. Cahil insancıkların ne söylediklerini önemseme. Çünkü onların bi yargı değeri olamaz, içleri boş oldukları için..

    YanıtlaSil
  2. Neşet Özeren2 Ekim 2012 17:19

    Fikirlerinizin hemen hepsini sonuna kadar destekliyor ve savunuyorum. Tüm aklı başında, eğitimli insanlardan beklediğim gibi.

    YanıtlaSil
  3. Kamuya malolmuş ve uzun zaman önce ölmüş şahısları alay ve aşağılamadan koruyan herhangi bir hukuk ilkesi düşünülemez.

    O zaman neden Atatürk'ü koruma kanunu var? Olmasın diyebilir misiniz?
    Madde 1: Atatürk'ün hatırasına alenen hakaret eden veya söven kimse bir yıldan üç yıla
    kadar hapis cezası ile cezalandırılır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atatürk'ü Koruma Kanunu düpedüz saçmalıktır ve böyle bir kanuna gerek de yoktur. Dolayısıyla olmasın diyebiliriz. Bak hatta dedik bile. Peki sünni kardeşlerimiz "İslam eleştirilebilir" diyebilirler mi? Hayır, onun yerine götümüzden kan almayı tercih ederler.

      Sil
  4. Uzun zaman önce ölmüş şahıslar derken 2 türlüsü yokmu 1ceseden ölenler 2 hem ceseden hem manen ölenler...Hz.Muhammed(sav)Bedeni ölmüş olsada manen dünyadaki en diri kişidir cünkü uğrunda anam babam sana feda olsun ya resülüllah diyen en inanmazın tahminiyle yüzbinler vardır!! Ona hakaret bütün bunlara hakarettir.YANİ DİRİYE HAKARETTİR! BÖYLE BİR İFADENİN ÖZGÜRLÜĞÜNE MÜSLÜMANLAR OLARAK KARŞI DURMAMIZ ÜMMETİ OLMANIN GEREĞİDİR.BENİMDE SAFIM BUDUR DİYORSANIZ SİZBİLİRSİNİZ...KIRIMLI METİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pekala o zaman. Lütfen Muhammed hakkında kötü konuşmayalım. Peki misal Ali veya İsa hakkında kötü konuşabilir miyiz? Yoksa bu liste nerede biter merak ederim.

      Sil
  5. Ah Sevan Bey, tamamen haklısınız. Mesele şu ki, düşünceleri bile tartışmayı başaramayan bir toplum inancı hakkındaki eleştirilere nasıl tahammül edecek? Kendi inandığı gibisine inanmayan herkesin sapkınlık içinde olduğunu düşünen bir kibir hakikati ne kadar önemsiyor olabilir?
    İnsanlara "düşünmeyi" öğretmenin yolu, gerçeklerin dosdoğru biçimde ilerleyemeyecekleri kadar virajlı bir yol maalesef. O yüzden biz her zaman doğrularımıza politik doğruculuk eklemek zorundayız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lekum dinükum veliyedîn - Sizin dininiz size, benim dinim bana” ayeti kerime, onun için benim dimin hakkında yorum yapmayın varın kendi dininiz hakkında ne konuşursanız konuşun.

      Sil
    2. sen sırf erkek değil diye kadını insan yerine koyma, gerekirse döv, miras hakkını elinden al, fikir söyleme hakkını elinden al, twit atanı öldür, evlenmeden sevişeni öldür, ateisti öldür; sonra utanmadan senin dinin sana benimki bana edebiyatı parçala, mağrur tribi at. bayılıyorum müslüman veri işleme algoritmasına. marifetmiş gibi arapça yazıyor bir de.

      Sil
    3. "Bune pehriz bu ne lahana turşusu" demeyin. Siz "senin dinin sana benin dinim bana" diyorsunuz, peki bu ayete ne diyorsunuz. Benim bundan anladığım insanları zorla müslüman etmek değilde nedir.Sizin yanıtınıza verdiğim tek örnekten birisi daha yüzlerce çelişkiyi aradığınızda sizde bulabilirsiniz.
      TEVBE 5. Haram aylar çıkınca müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün; onları yakalayın, onları hapsedin ve onları her gözetleme yerinde oturup bekleyin. Eğer tevbe eder, namazı dosdoğru kılar, zekâtı da verirlerse artık yollarını serbest bırakın. Allah yarlığayan, esirgeyendir

      Sil
  6. Sayın Nişanyan;

    Öncellikle HZ.Muhammet (S.A.V)ile ilgili Sizin Bu çirkin davranışınızı ve söylemlerini kınıyorum çalışıtığınız gazetenin ne denli bir misyon üstlenmiş olduğu apaçık ortadadır. Bende Ermeni vatandaşıyım ve Mesrob Mutafyanın öğrencilerdendim ! Peygamber efendimiz sayesinde neyin ne olduğunu gördüm. Doğru Yolu buldum.

    İşin ucunda politika yok işin ucunda Din var ki buda dünya çapında en hassas konudur. Dersiniz ki bu Barbarlık bu cehallet konusu bilmediğinizden ve görmediğinizden kaynaklanmış olsa gerek ama bir araştırın kapalı gözlerinizi ve kalplerinizi aydınlanması açısından bir inceleyin! eğer bu ülkenin dini yani müslümanlığı kabul edemiyorsanız bir an önce ermenistana gitmenizi tavsiye ederim çünkü burada bizim toplumumuz yıllarca birbiri ile uyumlu bir şekilde hayat sürmektedir bunu senin gibi kültürlü cahiller tarafından bozulmasını istemem. Ha unutmayın biz bugüne kadar gelmiş geçmiş hiçbir peygambere karşı kötü söylemde bulunamayız 4 büyük kitabada (Sizin Aksinize)

    Kibralıkda bir yere kadardır. Onun Adı Sizlerin Ağzına Alınmayacak Kadar Kutsaldır Ve Lütfen Sözlerinizi Geri Alınız.

    YanıtlaSil
  7. Kisi kurum dusunce inanc kutsal olsa da kisileri baglar. Ummet cemaat dusunce Bir dusunce ekolunun kutsal dedigi seylere kayitsiz sartsiz tapinmak elestirel akla aykiridir. Dusunce ozgurlugunu cikarlara uygun modifiye etmek de kanunlastirmak da arizalidir. Ama... denildigi nokta tehlikeli.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. "Buna karşılık, bundan yüzlerce yıl önce Allah’la kontak kurduğunu iddia edip bundan siyasi, mali ve cinsel menfaat temin etmiş OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜĞÜM bir Arap lideriyle dalga geçmek nefret suçu değildir. “İfade özgürlüğü” denilen şeyin, adeta anaokulu seviyesindeki bir test örneğidir." İfaden böyle olsaydı amenna... Ama senin diline, yazılarına vakıf olanlar bilirler hakareti amaçlamadığını.

    YanıtlaSil
  10. Hz.Muhammed "Bana sövülürse öldürün, Allah'a sövülürse birşey yapmanıza gerek yok, Allah cezasını verecektir" dememiştir. Bu hadis doğru değildir. Peygamber böyle deseydi Allah onu paramparça ederdi.

    Söz konusu film de, Sn. Sevan Nişanyan'ın sözleri de ifade hürriyeti kapsamına girer ve ifade hürriyeti korunması gereken en kutsal değerdir.

    Allah Sevan Nişanyan'ı korusun, kendisi büyük bir alimdir...

    Müslüman bir Kürt olarak Sevan Nişanyan'ı çok seviyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen müslüman falan değilsin. sapıtmışsın. başka açıklaması yok. ifade özgürlüğü de götünüze girsin.

      Sil
    2. ağzına sağlık kardeşim. ifade özgürlüğü diye diye kafamızı patlattılar.gün gelecek böyle nişanyan gibi kendini bişi zannedenleri darağacında sallandıracağız.

      Sil
  11. küfür,hakaret,eleştiri, saygısızlık hepsi aynılaştırılıverdi.iş döndü dolaştı,benim kutsal saydığım şeylere nasıl laf söylersine geldi.muhammede laf söyleme o benim için kutsal. o zaman ulu öndere de sen laf söyleme. o da başkası için kutsal.hatta ciddi ciddi jedi dinine inananlar var. obi van kenobiye de laf söylemeyelim. o da kutsal.bu işin sonu yok. bırakalım bu işleri. usluba dikkat etmek kaydıyla her laf serbest diyelim. olsun bitsin.

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun Sevan abi. Son yazdıkların epey bir gürültü koparmış galiba. Maalesef bu linççi anlayışa demokrat kesimlerin de çeşitli nedenlerle katkısı büyük. Bu nefret suçu denilen şeyi bu hale biraz da demokrat kesimler getirdi. Aman kimse kimsenin aleyhine tek kelime kötü söz etmesin kimse incinmesin denilerek. Burada sana da küçük bir eleştiri de bulunmak istiyorum abi. Sen de azınlıklar aleyhine olanları nefret suçu olarak nitelemekle hata yapıyorsun bence abi. Sözgelimi Fransa'da bir gazete "Müslümanlar teröristtir" diye manşet atsa bile bu nefret suçu sayılmamalı. Ama mesela Paris'te bir bankanın çalışanları tutup da bu gazetenin o manşetinin bulunduğu sayfayı kesip Müslüman mesai arkadaşının masasının burnunun dibine onun her daim göreceği şekilde assalar, işte bunu nefret suçu olarak nitelemek doğru olur kanımca. Çünkü faaliyet amacı dinleri tartışmak olmayan bir kurumda bu amaçla orada bulunmayan bir birey doğrudan taciz edilmiş olur. Basitçe hayatı zorlaştırılmış, işini yapamaz hale getirilmiş olur. Fakat bu olaydan sonra bile o gazetenin o manşeti atma hakkının olması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü gazeteler tam da bu tür konuları tartışmanın en uygun platformlarından biridir. Demek istediğim, medya gibi ortamlarda genel nitelikli (herhangi bir gerçek kişinin doğrudan hedef alınmadığı) nefret söylemi otomatik olarak şiddet veya şiddete çağrı ile sonuçlanmaz, bu ikinci bir kararı gerektirir bence (Hrant Dink cinayetinde Hrant Dink'in doğrudan doğruya şahsı hedef alınmıştı hatırlarsanız). Ben o sırada dindar kesimin önemli kurumlarından birinde çalışıyordum ve çalışma arkadaşlarımla bu konuyu tartıştığımda bana "Niye başka herhangi bir Ermeni'yi değil de Hrant Dink'i öldürdüler" demişlerdi. Yani azınlık dahi olsa, kimlikleri herhangi bir aşağılamadan korumaya odaklanınca asıl korunması gereken bireyleri savunmasız bırakmış oluyoruz. Kaldı ki, öteki hakkında sınırsız bir pervasızlıkla her şeyi söylemenin gelenek olduğu Türkiye gibi bir yerde yasalarla hiçbir şeyi koruyamazsınız zaten.

    YanıtlaSil
  13. Komşumun, 20 tanrı var demesi veya hiç tanrı yok demesi bana hiçbir zarar vermez. Ne cebimden para çalar, ne de bacağımı kırar.

    Kimbilir belki ona zarar verebilir...

    YanıtlaSil
  14. Sayin Sevan Nisanyan,

    oncelikle aciksozlulugunuz ve cesaretinizden dolayi sizi kutlarim. Yalniz degilsiniz, sizin gibi dusunen cok insan var.

    Islamiyetin hosgorusunden dem vuran muslumanlarin ve din adamlarinin sozkonusu elestiri ya da yorum oldugunda ofkeden kudurmalari, salyalar sacarak kufur edip, tehditler savurmalari artik aliskin oldugumuz bir davranis bicimi. Muhammedin hayatindan kesit alip 9 yasindaki bir kizla cinsel iliskiye girdigini soylemeniz ya da kisaca subyanci demeniz arasinda fark yok. alacaginiz tepki ayni. Keza evlatliginin hanimiyla allahin istedigi iddiasiyla nikah kiymasi ( ki eslerinden ayse bile sozkonusu senin hevesin olunca allah ayet indirmekten geri kalmiyor demistir) ya da geliniyle yataga girmekten cekinmeyen ahlakci ama sapik bir kayinpeder oldugunu soylemeniz arasinda fark yok. Siz hangi sekilde elestirirseniz elestirin, tepki ayni olacak. Bu konuda muslumanlarin samimiyetine inanmiyorum.

    ustelik muslumanlarin bu derecede asiri tepki gostermeleri kafamda kendini korumaktan aciz ve zavalli bir tanri imaji uyandiriyor sozkonusu allah oldugunda. allah o kadar hassas ki kendisiyle ilgili en ufak bir elestiride yorganinin altina girip aglayabilen gucsuz ve ancak kullarinin tepkisiyle hayat bulabilen yuce bir varlik (nasil oluyorsa artik)

    Musluman olmayanlarin neden inanmadiklari bir dine ve onun inanc bicimine saygi gostermek ya da elestirirken muslumanlarin incinecegini dusunerek konusmasi ya da yazmasi gerekiyor?

    21.yy in islamin karanlik cagi olacagini dusunuyorum. Cunku cagdasi olan diger dinlere gore cult denilebilecek ozelliklere sahip hosgorusuzlugu ve acimasizligiyla one cikan tek din. Umarim 22. yy da halki musluman olan ulkeler daha yasanilabilir bir hale gelsin.

    Saygilarimla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bir müslümanım sen değilsin.dolayısıyla okumalarımız durduğumuz yerden.siz kendi okumanızı yzpmışsınız.bizim imanımızın gereklerinden biri olan herşeyden çok sevmemizin gereği olan zatı çok incitici bir tarzda konu etmişsiniz.ben sizi incitmek istemiyorum çünkü bilmiyorsunuz çünkü inanmıyorsunuz benim ve benim gibi düşünenlerin ne hissedeceğininde empatisi sizde yok.inşallah bir gün sende o büyüklerin en büyüğü zatı tanırsın ki tanırsan seversin ve o zaman öyle bir utanırsın ki Allah senide benide affeder.işin rastgelsin...

      Sil
  15. Helal olsun!

    Sevan Bey'e birkaç soru sormak istiyorum: Müslüman çoğunluklu bir ülkede inançsızlara, putperestlere, eşcinsellere ve kadınlara dönük olarak Kuran'da yer alan söylemler birer nefret suçu sayılmaz mı? Mesela, zina edenin kırbaçlanması, özgür aşk yaşayan insanlara karşı bir nefret suçu değil midir? Ya da eşcinsellere dönük hükümler, eşcinselleri hedef göstermiyor mu? Veya ateistlerin cehennemde işkence görmeyi hak ettiğine yönelik ayetler ve inanç, müslüman çoğunluklu bir ülkede ateistleri nefret suçuna maruz kalmaya itmez mi?

    Müslümanlar nefret suçlarına hakikaten duyarlı iseler evvela kendi kitaplarına bakmaları gerekmez mi?

    Bu konuda ne düşünüyorsunuz Sevan Bey?
    Bu arada, ben de sonuna dek ifade özgürlüğünden taraftarım ama solcuyum; şu da benim blog: http://ozgurlukcu-sol.blogspot.com/

    İlgilenirseniz, beklerim. :)

    YanıtlaSil
  16. Sevan Hocam, seni seviyoruz. En başta da bu put yıkıcılığın için seviyoruz.

    Lakin, fazla gergin bir memleket burası; sana zarar vermeye yeltenenler olur, diye de kaygılanıyoruz.

    İyi bak kendine.

    YanıtlaSil
  17. Sevan Bey sizin dile getirdikleriniz bence de nefret suçu değildir. Fakat Türkiye'de yaşayan azınlık gruplar bu tartışmalardan dolaylı olarak zarar görebilir.

    Topluma ayna tuttunuz, evet ama anladıklarını ve kendi yüzlerini, daha doğrusu ikiyüzlülüklerini, görebildiklerini sanmıyorum. Size yöneltilen ısrarcı saldırgan tavır da bunun bir kanıtıdır.

    Sizin son açıklamalarınız, bağlı olduğunuz etnik gruba ve diğer azınlık toplumlara kusulan nefreti arttıracaktır. Ben de Türkiye'de yaşayan bir azınlığım. Tartıştığım veya konuştuğum kişi bilinçli değilse, onu kızdıracak söz söylememeye çalışırım. Çünkü bilirim ki o masadan kalktıktan sonra benim söylemlerimi benim bağlı olduğum azınlık gruba benzer gruplara mal edecektir.

    YanıtlaSil
  18. Aslında yazdıklarınızın hiç biri yeni değil... Özgür ve demokrat insanların nefes aldığı coğrafyalarda bunlar yıllardır dillendiriliyor... Buradaki temel sorun da zaten sizin yazdıklarınız değil insanların onda algıladıkları... Maalesef "ileri demokrasilerde" bu işler hep böyle oluyor ve "Aydın" da sadece bir il adı olarak kalıyor...

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. bu yazıyı hakaret olarak anlıyanlar (aynı hırant dink'in yazısında olduğu gibi)doğrusu beni aklımdan şüpheye düşürüyor.tekrar tekrar okuyorum nerede hakaret var bulamıyorum. bu yazıda "hakaret" nerede birisi izah etsin de ben de anlıyayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben de birkaç yerde aynı şeyi yazdım. Ben kendimi Müslüman olarak adlandırırım, vallahi bir hakaret görmüyorum bu yazıda. İddialar var, ithamlar var, farklı perspektiften bakış var ama hakaret yok. Mesela Muhammed başı sıkışınca yalan söyledi, hırsızlık yaptı falan demiyor. Menfaat elde etti diyor yazıda. Sen de çıkar dersin ki bunlar peygamberlikle gelen menfaat değildir. Hatta dersin bunlar menfaat bile değil külfettir, şudur budur. Artık nasıl cevap vermek istiyorsan öyle cevap verirsin. Herkes tutturmuş bi hakaret de hakaret. Yok kardeşim hakaret makaret... Hayret birşey ya!

      Sil
  21. Üstadım insanlık karşıtı, insanlığa yarardan çok zarar getiren her türlü tabu, dinler de dahil olmak üzere kırılmalı, pandora kutuları açılmalıdır. Din eleştirisi de, peygamber olduklarını iddia eden tarihi şahsiyetlerin eleştirilmesi de bal gibi ifade özgürlüğüdür. Ağzınıza, kaleminize sağlık. Zannetmeyin sayıca azız, bence bu ülkede milyonlarcayız ama cesaret edip de ortaya çıkamıyoruz bu tahammülsüz zihniyetler yüzünden.

    YanıtlaSil
  22. Sevan Bey, aslında sizi anlıyorum. Sizin ki tamamen inat, kişiliğiniz icabı... Hz. Muhammed'e hakaretleriniz için sizi eğer aklı selim insanlar aklı selim bir dille eleştirseydi eminim "ifade özgürlüğü savaşçısı" pozisyonunuzu alıp inada binmezdiniz. Fakat eğer biraz incelikle düşünürseniz dalga geçtiğiniz kişi benim ve müslümanlar için bir "değer". Hatta en değerli şeylerimizin başında. Sadece biraz ince düşünün fazlasını istemiyorum. Lütfen linç girişimlerini filan anlatmayın bana, onlar da doğru değil. Fakat sizin de bu şekilde "savaşmanız" gerekmez. İnsanları incitmemeyi istemek kötü bir şey değildir.

    YanıtlaSil
  23. Sevan Bey, bir tesaduf olarak you tubde CNN TURK deki konusmanizi dinledim cok begendim. Ulkemizin sizin gibi kiymetli aydinlara ihtiyaci var halkimizi egittmesi icin. Su da bir gercekki aydin zeki insanlara saygisi olmiyan cogunlugu olusturan bir toplumda yasiyoruz. Okuma aliskanligi kazandirilmamis, inandiklari din kitabini bile kendi anliyacaklari bir dille okumaya korkan inanan bir cogunluk arasindayiz.Kilicdan donme, sonradan musluman olma Turkler araplardan yayilmis bir dini onlardan daha iyi biliyormuscasina araplarin ifade ettigi gerceklere bile karsi cikarak komiklestiklerinin farkinda degiller.
    Bir video paylasiyorum sizlerle. Arap seyhi CNN e demec vermis. ki seyh demek bildigimiz gibi allahin muridi anlamina geliyor, peygamberden sonra islamda en cok sozu gecen yetkili sahis. Acik acik soyluyor ''muhammed ayse ile 6 yasinda iken evlendi 9 yasinda iken cinsel iliski yapti bizde o gelenegi devam ettiriyoruz diye '' Muhammedin subyanciligini dunyaya ilan eden araplar, baskasi film yapinca hakkinda hakaret oluyor araplar kendi oz dinlerini dile getirince yalan oluyor... iste boyle hasarli beyinlerin cogunlugu tyasidigi bir toplumda yasiyoruz. Umarim sizin gibi cesaretli baska aydinlarimizdaq cikar ve bu konunun gercekliliginde insanlarimizi bilinclendirirler.
    Saygilar.

    YanıtlaSil
  24. ilkellikten kurtulmuş modern bir insana göre istekleriniz , düşünceleriniz matematikteki 2+2 = 4 kadar doğru şeyler. ilkelliği beyin virüsü olarak görüyorum . insanın düşüncelerini ele geçiren ve yönlendiren ideoloji virüsü, din bazında ele almayalım bunu ,din en etkili virüs olduğu için onun üzerinde duruyoruz.

    Bir ülkede gerçek demokrasi var diyebilmemiz için yöneten ve yönetilenleri seçenlerin akıllarının mantık çerçevesinde dogmalardan arınmış olması gerekir, diğer türlü demokraside ise aklı salim - aklını kullanan insanlar - ilkel düşünce ve kuralların hüküm sürdüğü insan doğasına aykırı ahlak kurallarını yaşamaya mahkum ediliyorlar.

    matematik kuralı gibi sabit olan değerleri gerçekleri yok sayan bir düzende yaşamak ve yönetenlerinde aynı düşüncede olması bana akıl sağlığı yerinde olmayan yöneticiler tarafından yönetildiğimiz izlenimi verir. demokrasilerde akıl sağlığı yerinde olmayan birisinin seçme ve seçilme hakkı yokturdur. kaldı ki ülkemizdeki siyaset anlayışına bakarsak ve milletvekili profilini çıkaracak olursak ,kendi düşüncesi olmayan meee diyecek vekiller bizi yönetiyor ve kasten parti yöneticileri tarafından bu profildeki insanlar tercih ediliyor,meclisi boşu boşuna 550 milletvekili işgal ediyor , eleme yapılsa en fazla 20-30 kayda değer insan kalır aslında mecliste.

    ülke yönetimi o kadar basit bir iş midir ki halk arasında sempati kazanmış düşük zekalı insanlar sırf oy amacı ile , kendi memleketlerine 3-5 hayrat yapacaklar diye, partiye maddi kaynak sğlayacaklar diye veya mee lemeleri için seçilmiş olsunlar.

    balık baştan kokar

    konuyu siyasete kaydırdım biraz affola

    sevgiyle saygıyla
    akif

    YanıtlaSil
  25. Bende yazida bir hakaret goremedim, iki kere okudum neresinde hakaret geciyor diye merakimdan. Olu beyinlerle yasadiklari icin okuduklarini bile anliyacak durumda degiller. Zaten kurani anlamiyorlarki. Kurani okuyup anliyacak zeka kapasitesine sahip olsalar zaten inanmazlar kurandaki sacmaliklara.

    YanıtlaSil
  26. Amaç ortada:
    adam önemli bir bilgi ve düşünme bikimine sahip olsa dahi, en sonunda ve başında egosantrik. hal böyle olunca, her kelime, fikir ve nihayetinde kavramı kendi keyfi-zevki için kullanıyor. Dinin hurefeleri için söyledikleri zaten aşıkar gerçekler, dinin tasavvuf içermediğini sağır sultan biliyor.

    Ama hedef bir aydınlama faaliyetinde görev almak, bir aydın sorumluluğu değil, şahsın zaten bir sorumluluk alma değil, sorumluluktan kaçma çabası var gibi geldi bana. BUNLAR HEP KENDİNİ ONAYLATMA ÇABASI, HEPİMİZ İÇİN TEMEL SEBEP: İŞTE BUNLAR HEP SEKS!
    Ahmet

    YanıtlaSil