29 Mayıs 2013 Çarşamba

"Şimdi ben senin ebene sövsem bu da benim ifade özgürlüğüm değil mi?"

Bu memlekette insanların hakaret neymiş, küfür neymiş, düşünce özgürlüğü neymiş, hatta “düşünce” neymiş, bu konularda kafaları feci surette karışık. Mecbur, öğretmeye çalışacağız.

Hakaret mevzuundan başlayalım.

Sevan Efendi hakaret etmiş diyorlar. Peki Sevan Efendi herhangi bir kişiye veya zümreye edep dışı bir sıfat mı yakıştırmış, birinin ebesini düzmeyi mi önermiş, leşini köpeklere yedirmeyi mi tahayyül etmiş?  “Amerikan uşağı, hain, siktir git vatanından” mi demiş?

Hadi diyelim aşağıda eklediklerim gibi renkli bir dil kullanmaya mizacı veya edebi müsaade etmedi, daha fanfinfon bir dille hakaret etti. Peki, Sevan Efendi herhangi bir insan zümresi hakkında herhangi bir yerde düşmanca bir his mi ifade etmiş? “Tutsiler orospu çocuğudur katil şerefsizler” mi demiş? “Yahudiler korkaktır, Kürtler eşkiyadır, Müslümanlar göbeğini kaşır” mı demiş? “Bütün ahlaksız şerefsiz tipler Budistlerden çıkıyor” mu demiş? Birilerinin yaşam tarzını veya huy ve kültürünü “Takunyalılar, cahiller, karafatmalar” diye aşağılamış mı? Bırak onu, ahalinin yüzde doksanının alkışlayacağı ucuz goller vardır, misal, “feministler kıllı olur” mu demiş, eşcinsellere laf mı söylemiş? On senedir yazdığım her cümle internette mevcut yahu, arayın bakalım bir tane bulacak mısınız.

Bir defasında pislik yapan birine alenen “ibine” dedim, gay arkadaşlar öfkelenip eleştirince, “haklı bunlar” deyip lafımı geri aldım, özür de diledim. Yakın devirde en büyük falsom odur, daha beterini bulamazsınız.

Sayfamda başkaları bu tür söylemlere girişince ne yapmışım onu da bilen bilir. Tartışmanın en sıcak anında bile birileri çıkıp kişileri ve grupları aşağılayıcı laflar etmeye başlayınca bir uyarılır, iki uyarılır sonra sayfamdan şutlanır. Aşağılamanın hedefi ister “Müslümanlar” olsun, ister “Türkler” yahut “sosyalistler” ya da “feministler.” Veya “Amerikalılar”. Ve hatta “Ergenekoncular”.

Bizim derdimiz insanlarla değil fikirlerle. İnsanların özünde iyi olduğunu, ancak yanlış fikirlerin peşinde yollarını kaybettiklerini söylüyoruz. “Gel birader, yanlış yoldasın” diyoruz. Doğru yola getirmeye çalıştığın biraderine neden küfredesin ki? Aptallık olur.

Örnek. “Feminizm faşist ideolojinin bir şubesidir” dersen bu hakaret değildir, çünkü “gel sevgili kardeşim vazgeç bu yoldan” mesajını taşır. Buna karşılık feministlerin şahsi ahvaline, kılığına, ahlakına, yaşam biçimine laf edersen hakaret olur. Onyedi yaşımdan beri ne ağzımdan öyle bir laf çıkmıştır, ne aklımdan öyle bir fikir geçmiştir. Emsalleri de aynı hesap.

*
Ha peki, yeri ve zamanı gelince Türkçenin güzelliklerini kullanmayı seviyor muyum? Seviyorum. Birtakım ikiyüzlü bürokrat bozuntuları, nefret ve önyargılarına yenilip, hayat boyu alınterimle ortaya koyduğum her şeyi yıkmaya kalkıştıklarında “hassiktir” çektim. Doğrudur.  İlgi çekmeye çalışan bir taşra politikacısı “ateistler tecavüze uğramış tiplerdir, yok edilmeli, ruh hastası, kişiliği bozuk” diye saçmaladığında, evet, “dalyarak” sıfatının yakışacağını düşündüm. ODTÜ kampüsünde etrafımı sarıp tehdit eden güruha, ehem, organik konuştum. Sokak çocukları gibi küfreden bir ayyaş şairin notunu“Götten İnciler” başlıklı blogumda teşhir ettim. (http://nisanyan2.blogspot.com/2009/03/sozlugumu-yuttururum.html)  

Sen bak ki, bir, şahsıma yönelik açık ve terbiyesizce bir saldırı olmadan hiç cevap vermiş miyim, ve iki, cevabımın her zaman muhatabımın saldırısından daha zarif, daha esprili ve daha zararsız olmasına özen göstermiş miyim. Ne demiş eski eskrim ustalarımız? Yarala ama asla öldürme!

Kaldı ki hakarete hakaretle cevap vermek Türk hukukunda sövme sayılmıyor. Cezası sıfır.

[Başka bir boyutu da var bu küfürleşme işinin, onu da müsaadenizle şey edeyim. Bu memlekette bir gayrimüslimle kavga edince (hatta kavga etmeden, durup dururken) soyuna, ırkına, dinine sövmek kadim bir gelenektir. O kadar kanıksanmıştır ki çoğu insan farkına bile varmaz. Hulki Aktunç’un o sefil notundaki “anladikos” ibaresi var ya, mesela öyle. Ya da aynı blogda paylaştığım diğer mesajlarda üç lafın birinin “Ermeni” mevzuuna çıkması öyle. Gayrimüslimin bu pozisyonda cevap vermemesi, edebiyle susması beklenir. İşte o durum beni eskiden beri illet etmiştir. Lafı gediğine koymadan duramamam bazen bununla ilgilidir. Bir tür kültür hizmeti sayılır. “Şimdiki Ermeniler senin bildiğin gibi değil, kamyon altında kalır, laf altında kalmaz” fikrini yaymaya çalışıyorum belki, bizim Ermenilerin yüzde doksanını korkudan öleyazma raddesine getirme pahasına da olsa.]
*
Nedir benim esas kabahatim, onu da söyleyeyim, hakkaniyet yapmış olayım. Bazen fazla ukalayım. Muhatabıma tepeden bakıyormuş intibaını veriyorum. Akıllarını ve bilgilerini, hatta kişiliklerini küçümsediğim hissine kapılıyorlar.

Kabul edelim ki nahoş duygudur. Biri bana yapsa hiç hoşuma gitmez. Bi sürü insanın kudurmuşçasına bana kızmasının esas nedeni de bu duygudur sanıyorum. Ermeni olmam, iki Mustafalara laf sokmam, yahut yüzde yüz haklı olduğum bir kavgada çaresiz kalıp eski eşimi aşağılayan bir davranışta bulunmam değil.

Kızmakta haklıdırlar sanırım. Bir kişilik zaafıdır, düzeltmem lazım. Ama linç edilmeme yahut 13,5 ay hapse atılmama yeter sebep midir, ondan emin değilim.

[Neden bi türlü aşamıyorum o kişilik zaafını, düşünmedim değil. Çok üstüme varıyorlar belki ondandır. Nefretlerini kolay bir galibiyete çevireceklerini sanıyorlar, o yüzden vurdukça vuruyorlar. Eh bende tank yok, tüfek yok, en büyük silahım aklım, bir de sivri dilim. Kendimi savunmak zorunda kaldıkça onlar ön plana çıkıyor. Onlar ön plana çıkınca daha beter kızıyorlar, daha beter saldırıyorlar. Saldırıya uğradıkça benim dilim sivriliyor. Fasit daire.

Halbuki şimdi Barış Süreci modası var, deneseler, “gel birader senle oturup bi çay içelim, derdin nedir anlatıver” deseler belki de mesele kalmayacak. Kavga edilmedikçe pekala mülayim, hatta bazen alçak gönüllü bir adam olduğumu görecekler. ]

*

Gelecek bölüm: Muhammed’le meselem ne?



**************************************
Misal, 22-25 Mayıs tarihleri arasında sadece Facebook kullanarak "ifade özgürlüklerini" yellendiren arkadaşlara birkaç örnek.


Lutfullah Yanik (Eskişehirli, Belçika-Limburg’da yaşar) https://www.facebook.com/lutfullah.yanik
türk ve islam düşmanı bıyıklı patates dini mensubu maymun bozması şebelek haddini bil dini değerlerimize dilini uzatma çakma şener şen kılıklı hoşuna gidiyorsa burda bütün papazlar pedofil çocuklarını yollada okutsunlar ALLAH azze ve celle sana yaptıklarını tek tek haber verecek türk düşmanı adi kişiliksiz karaktersiz maymun
22.05.2013 14:46

TC Mustafa Koç (Karslı, İstanbulda yaşar) https://www.facebook.com/mustafa.koc.71271
sevan nışanyan sen bır orospu çoçuğusun gelkı bütün ermenıler orospu çocuğudurlar katıl şerefsızler sıktırın gıdın burdan yaşasın türkıye cumhuryetı yaşasın azarbeycan kahrolsun ermenısta kayrolsun rusya
22.05.2013  19:40

TC Murat Şimşek (Malatya’da bakkal) https://www.facebook.com/murat.simsek.75033
rabim seninle karşılaştrmayı bana nasip esin sen benim yolunun tozuna bin kere kuban oldugun o yüceler yücesi olan nur yüzlü PEYGAMBERMİN haında yanlış konuşmusun yazdgın o parmaklarını dişimlen parcalıyacam senin aldıgın nefes bile haram sana git at kendni biyerde
22.05.2013  23:12

Baltaş Emlak (İzmir) https://www.facebook.com/baltas.emlak
Senin ben amina koyayim sen varya annadini siktigim oglu sen muslumanligi konusacsk kapasitede birimisin
Sen vara olum senin gibileri asmak lazim iran şeriat laxim
23.05.2013  11:27

23.05.2013  11:54
Osman Çalışmaz (Sorgun’lu, Mekke’de işçi) https://www.facebook.com/profile.php?id=100000788535384
Lan oruspu evlati sen hangi doluun picisin

23.05.2013  14:13
TC Kutay Baran (Ankara) https://www.facebook.com/kutay.baran.94
senin anan varrr onu sikiyem haaaaa senin bacın varrr onuda sikiyemmm hatta senin o bıyıgınıda sikiyem

23.05.2013  14:15
Ibrahim Güneş (Yahya Altınbaş Lisesi mezunu, öğretmen) https://www.facebook.com/ibrahim.gunes.9279
ŞEREFSİZ KÖPEK ,AŞAĞILIK BİR HAYVANSIN SEN.KİMSE ADAM YERİNE KOYMAYINCA PEYGAMBER EFENDİMİZE HAKARET EDEREK PRİM YAPMAYA ÇALIŞIYORSUN.AŞAĞILIK İTİN TEKİSİN. SENİN ANAN BABAN KARIN ÇOÇUĞUN HEPSİ SENİN GİBİ AŞAĞILIK BİRER YARATIKTIR.ŞEREFSİZ KÖPEK

23.05.2013  14:17
Huseyin Duran (Gümüşhaneli, Yıldız Teknik mezunu) https://www.facebook.com/huseyin.duran.391
Lan serefsiz yahudi sen kimsin it oglu it dilini keserim senin

23.05.2013 15:22
TC Hakan Güney (Trabzonlu) https://www.facebook.com/hakan.traphuzonli1
lan şerefini skdğimin oğlu sen nasıll insannsınn seninn annlından vurmak vardıyaaa sen benim peygammberime nasıll dil uzatırsınn şerfsizn oğluu

23.05.2013  15:50
Aslan Sever (Fatih, İstanbul) https://www.facebook.com/aslan.sever.796
soysuz köpek, Allah ıslah etsin seni, şu sıfata bak, meymenetsiz. Rabbim öyle sabırlı ki senin gibileri çarpıp, tuzbuz etmiyor, hayvan herif, sen kimsin ki Hz.Muhammed (SAV) efendimize dil uzatıyorsun iitttt.. Senin beynini uyuşturan mallığın, öküzlüğün, hayvanlığın başka bir şey değil. nişanyanmısın manukyanmısın ne sikimsen fazla kaşınma, kaşırlar o poponu itoğluittttt.

25.05.2013  10:55
Emir Korkmaz  https://www.facebook.com/emir.korkmaz.52
ananın amına boşalayım ananın amına el bombası atayım babanın prezerevatifi delik orospu çocuğu ananın leğen kemiğine boşalayaım orospu evladı ananın götünü sikiyim. ananın ruhunu sikiyim orspu evladı piç ananı at arabasına başlayıp asfaltta kpşturduğumun evladı piiç anaın lesini sikeyim. orospu eladı annın ağaca başlayıp gölgesinde bacını sşkeyim. orospu evladı pezevenk

19 yorum:

  1. ODTÜ'deki etrafınızın sarılıp tehdit edildiğiniz iddiası fason. sivriliği ciddi manada aşan dilinizi şirazeden çıkaran da işte bu ODTÜ'deki gibi (haklı veya haksız) insani saiklerle bir şeyler yapmaya çalışan genç aktivistlere de, sizin ve mümkünse ortak bir kimlik taşıdığınız herkesin yok edilmesini isteyen ruh hastası faşistlere de aynı kelimeleri reva görmeniz. bunun haricinde iyi bir insansınız.

    YanıtlaSil
  2. Ukala olan bir insan bana istisnai durumlar haricinde itici gelir, ama su vakte kadar ömrümde tanidigim ve düsünme bicimimi en cok etkileyen kisi de bir coklarina göre ukala sayilabilecek bir adamdi. Kendisi üniversitede hocamdi, ismi önemli degil, zaten göctü gitti, topragi bol olsun. Rahmetli hocam aklima girmisti, simdi bir de Sevan Nisanyan cikti, o da hinzirca kanima girdi.
    Cok bilen, kafasi zehir gibi calisan ve ukala sayilabilecek adamlarda dikkatimi ceken iki özellik var. Birincisi, götü kalkmis denilebilecek bu insanlarda, digerlerinde olmayan samimi bir alcakgönüllülük gördüm. Önemli bir sey. Diger yandan alcakgönüllügün sahtesi esittir yavsaklik. Ikincisi ise, aklina düsünme yetenegine hayran olunabilecek bu insanlara bir bakmissin ki, sanki daha bes yasina yeni basmis, bir saflik bir naiflik sorma gitsin. Mesela, bana kalirsa, Sevan Nisanyan yazdiklariyla islami kesimin tepkisini cekse de en cok onlara karsi naif davraniyor. Belki de bu iki özellik, merak duymanin ve ögrenmenin yolunu aciyor. Iste o yüzden de insanlar onu anlasin diye yirtiniyor.
    Diger bir mevzu ise yok sen benim hosgörü dinime hakaret ettin, yok ben de o zaman senin sülaleni seveyim meselesi. Ne zamandan beri herkes ahlakli, sevgi saygi cercevesinde, adabina uygun davraniyor da Sevan Nisanyan o treni kacirdigindan olsa gerek ettigi laflar agizdan gelen köpük muamelesi görüyor? Ömrümde kimseye hakaret etmedim, agzimdan kötü laf mümkün degil siksen cikmaz diyen biri var mi?.Hakaret de edilir, ediliyor da zaten. Neyse bu is karmasiklasacak, yazi da uzadi. Simdilik böyle kalsin.

    YanıtlaSil
  3. insan olan ve oldugumuzun yaradilisda, zaflarinin ve de ozel niteliklerinin bu kadar acik bir sekilde belirtildiginin izahinda, sahsen her zamanki gibi bu ozel sayilacak yetenegin en iyi bir sekilde kullanilmasi, insanlik icin duyulacak onurlarin en yucesidir takdirinde "Sevan Nisanyan'a" tessekuru borc bilirim.
    Nigohos Bernian.

    YanıtlaSil
  4. Şu fotoğraf ve açıklamaları tipik bir "insanların görünümüne, kıyafetine, saçına sakalına" laf söyleme örneği. İyice kanıksamışsınız sanırım, "anladikos" diyen adamın fark etmemesi gibi fark etmemişsiniz.

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150598547196968&set=a.86761076967.93578.552911967&type=3&theater

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yes, ilginç. Düşünmeli. Dur bakim bulurum bir cevap.

      Sil
  5. Türkiyede maalesef fikir tartışmayı becerebilen kişilerin sayısı çok sınırlı ve bunun üstüne sizin muhatap olmak zorunda kaldığınız kişilerin çoğu konular itibari ile ucuz gollerin adamları.Tribünlere oynadıklarından golün ucuz olmasını dert etmiyorlar.Zaten hedef kitle de kaliteden anlayabilecek yetkinliğe sahip değil.

    İşin ilginç kısmı şu: her ne kadar kişilere direkt olarak hakaret etmeseniz de, onlara dolaylı yoldan söylediğiniz şeyler hakaretten çok daha ağır ve işin kötüsü gerçeklik payı da yüksek.Ana avrat küfür etsen onların bakış açısına göre vatan haini Ermeninin tekidir der geçerler ama hayatlarının ortasına koydukları hayallerin, ideallerin ve hayali karakterlerin gerçek olmadığını, düşündükleri şekilde olmadığını öyle ya da böyle hissettirmek çok daha ağır.tabi benim açımdan eğlenceli ve ilginç tepkiler doğuruyor.Bu düşünce yapısının mavi ekran vermesi doğal olarak hoşuma gidiyor.Genelde benzerleriyle karşılaştığım hakaret olmayan gerçeklerin yarattığı inkisar, insanlara karşı vicdanımızı devreye sokuyor.Acaba fazla mı ileri gittim diye düşünüyorum bazen.İnsanların gerçeklerin ne kadarıyla ilgilendiğine bırak onlar karar versinler, oldukları gibi kalsınlar diyorum.

    Bireysel düşünmeyi bırakırsak televizyondaki, medyadaki "sevan nişanyan" karakteri savcıların dillerinden düşürmediği "kamu yararı" açısından çok değerli, nevi şahsına münhasır, cesur ve maalesef bu yaptıklarının kefaretini bazen kibirli olarak bazen küstah olarak çoğu zaman daha beter kelimelerle anılarak çekmeyi göze alması gereken bir karakterdir.Allah kolaylık versin :))

    YanıtlaSil
  6. Nişanyan'ın Muhammed çıkışı gerekli miydi? Böyle bir absürd cezayla sonuçlanması gösteriyor ki tartışmasız gerekliymiş. Müslüman olmayan çoğu kişinin aklına Muhammed denince akla gelen ilk şeyler aşağı yukarı Nişanyan'ın düşündüğüyle aynıdır. Böyle bir şeyi ifade etmeyi kanun yoluyla yasaklamak kimsenin hayrına değildir, ne laiklikle ne ifade özgürlüğüyle bağdaşır.

    Uzun vadede Nişanyan'ın bu çıkışlarının Türkiye için çok yararlı olacağını düşünüyorum. Akit ve benzeri gazeteler de aslında istemeden yardımcı oluyorlar. "Allahla kontak kurduğunu iddia eden" ifadesini her bastıklarında aslında bazılarının bilinç altında doğru olduğunu bildiği, ama itiraf etmekten korktuğu bir gerçeği yineliyorlar. Dawkins'in otobüslere "Tanrı muhtemelen yok" diye ilan vermesiyle benzer bir işlev görüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten Nişanyan Bey in de amacı bu değil miydi? Gerekli olmayan, kendince tarihi bir olguyu aydınlatmaya yönelik olan bu açıklamaları aslında İslami kesimden(!) gelecek tepkileri de ifşa ederek aslında İslamın ne kadar da kötü(!) olduğunu göstermek değil miydi? Ve hatta kendisine karşı açılacak davanın da farkında olacak kadar zeki olan Nişanyan Beyin amacına ulaştığını görmekteyiz ve zekasıyla zekasız bazı şuursuzlara galebe çaldığı ortadır.

      Ama sevinilecek bir şey var ki; hak elbet batıla galebe çalar. Herkes kendince hak olanı savunma hakkına sahiptir. Sayenizde müslüman kesimin şuurlu olan insanları, sizin tezlerinize karşı daha ciddi tefekkür içerisine girmenin ve ilmen kendilerini daha da geliştirmenin gerekliliğini farketti. Bu sayede biraz daha şuurlandı.

      Sil
  7. Emin Korkmaz tam bir edebiyatci :))))

    YanıtlaSil
  8. "İki Mustafalara laf sokmam" ... Öldüm gülmekten üstad... :)

    YanıtlaSil
  9. Bu size sövenlerin önemli bir bölümünün alperen-ülkücü olması İslâmî kesim hakkında biraz umut verici bir şey olabilir mi acâbâ? Yâni İslâmî kesimde de manyaklar çok tabi ve esas kışkırtmayı İslâmcı basın yapıyor. Ama gene de "Bu saldırganlık daha çok ülkücü-alperen angutlara özgüdür, müslümanlarla söyleşim içerisinde olmamız daha mümkündür." gibi bir çıkarım yapmak çok mu iyimser olur bilmiyorum.

    Neyse... Hocam düşünsel evrenimizin bukağılarını kırıyorsun. Varsayalım ki dediğin her şey tepeden tırnağa yanlış... Öyle olsa bile üstelik sosyalist bile olmadan Kemalizmi ve İslâm'ı eleştirdiğin için müfekkiremizi mıncıklıyorsun. Keşke sizden 20-30 tane çoğaltsak da şöyle adam gibi bir dergi çıkarsanız, zihnimiz açılsa... Milleti-mahkûmeden değil millet-i mütefekkiredensin(uydurdum ama yanlış olabilir) hocam.

    Ayrıca ben de mütedeyyin sünnî bir ailede büyüdüm. Birçok yurttaş gibi Ermeni soykırımı inkarcısı(Ermeniler kendi kendilerine buharlaştılar), Ermenisevmez olarak yetiştirildim. Hatta tıfılken Turancılığa gönlüm kaymıştı. İmdi mürted ateistim ve 1915 hâdisesi ile ilgili devletin söylediği yalanlara da karnım tok. Ben de çok yol kat etmişim. Bana bir alkış alayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Osmanlı'da hiçbir zaman millet-i hakime ve milleti mahkume terimleri resmi metinlerde kullanılmamıştır. Bunlar Batıdaki efendi ırk (=master race) ideolojisinin direk tesiriyle geç 19., erken 20. asır civarlarında ortaya çıkmış ve resmi ideolojiye hiçbir zaman girmemiş terimler. Osmanlı'da Müslümanlarla gayri-Müslimler arasındaki münasebet hakimiyet-mahkumiyet fikri üzerinden kurulmuyordu (ne de olsa, hak olarak müsavi olmasalar da, hepsi sultanın tebaaıydı). Hakimiyet ancak ve ancak Allah ve onun yeryüzündeki vekili/temsilcisi olan sultana/halifeye ait kabul ediliyordu.

      Sil
    2. Hiçbir şekilde doğru değil Onur. Şeriye kayıtlarında sık sık geçer. Hatta Tanzimat-öncesi Osmanlı toplum ideolojisi tamamen bu kavramlar üzerine kuruludur.

      Sil
    3. Millet-i hakime ve millet-i mahkume mefhumları 19. asırda yaşamış olan ve Mecelle ve tarihiyle meşhur olan Ahmed Cevdet Paşa'nın icadıdır.

      Bu mevzu ile alakalı olarak Eski Defterler adlı tarih programının aşağıdaki videosunun 1:50'den 1:53'e kadar olan kısmını seyretmenizi tavsiye ederim:

      http://www.ahaber.com.tr/webtv/videoizle/eski-defterler--18052013

      Sil
  10. İyi günler Nişanyan Bey. Sizi şöyle eleştireceğim: Üst kısımdaki yazınıza hiçbir şey demeyeceğim. O sizin kendi düşünceleriniz Amenna... Ama şu alt kısımdaki seviyesiz küfürleri neden paylaştığınıza bir anlam veremedim. Hayır yani Facebook'ta hakaret olayları almış başını gidiyor; ama ben yazıyı okudum ve alttaki küfürleri de neden orada yazdığınızı anlamadım. Bu adını bile duyamadığımız hakaretleri öğrenmemiz için mi paylaştınız, gerçekten anlam vermiş değilim. Soruma cevap alırsam mutlu olurum. Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımızın konusu hakaret ve ifade özgürlüğü. Yazarımız, hakaretten ceza almış ve kamuoyunun bir kesiminde "hakaretçi" diye damgalanmış bir merd-i aciz. Örnek cümlelerin sahipleri ise "ifade özgürlüğü" çerçevesinde konuştukları kanısındalar.

      Yazımızı örneklerle süslemek gereksiz mi sizce?

      Sil
    2. Evet, tamam sizi anlıyorum. Davanızı gerek sosyal medyada, gerekse görsel medyada takip ettim ve size verilen cezanın "birçok yönden" hukuksuzluk olduğunu düşünüyorum.
      Eleştirimi geri çekmiyorum. Çünkü sizin yazılarınız filoloji ve tarih gibi bilimleri kapsadığı için birçok ortaokullu, liseli ve üniversiteli genç kardeşlerimizin araştırma ödevleri için yazılarınıza erişmesi mümkün. Bunlar demezler mi "Bu adam tarih mi öğretiyor, yoksa küfür mü?" İşte ben bu nedenle de sizi tenkit ediyorum.
      Ayrıca yazıyı süslendirmek güzel ama bu süslerin hakaretlerden oluşmaması gerekir. Bu süslerin emsal hakaret davalarından oluşması gerektiğini düşünüyorum. Saygılarımla...

      Sil
  11. Üstadım... Sizin bi yazınıza gönderdiğim yorumda kullandığım, "İki Mustafa" tabirimi alıp kullanmışsınız. Nasıl memnun oldum anlatamam :)telif melif istemez. tepe tepe kullanın.
    Ben bu tabiri ilk olarak, Yeşilırmak dersanesinde kullandım.(o an aklıma geliverdi) Bana, çocuğumu öyle iyi, öyle ahlaklı yetiştireceklerinden bahsediyorlardı. Her iki mustafanın da taraftarı değilim deyiverdim aniden. Gülen hareketine bağlı bi kurumda bu laf bomba etkisi yaptı. sessizlik anlatılır gibi değildi. Ardından bi tartışma sırasında baro odasında kullandım. Bu sefer mustafaların dünyevi olanının taraftarlarının surat ifadesi anlatılacak gibi değildi.

    YanıtlaSil
  12. TC'cilerin peygamberin savunmasında bu kadar ''istekli'' olmaları da şaşırtıcı

    YanıtlaSil