15 Nisan 2014 Salı

Utanmıyor musun?

Bir arkadaş yazmış, suçlamış.

1- Zamanında Akp’ye katıldığınızdan dolayı utanıyor musunuz? Akp mi bu kadar değişti, yoksa siz mi bu kadar yanıldınız? Endirekt olarak siz de sorumlu değil misiniz Türkiye’nin bugünkü durumundan? Türkiye’yi yöneten bu otoriter rant mafyasına benzer yapıya sahip olan bir partinin, zamanında bir parçası olduğunuz için?

2- Türkiye’de ateizm için neler yaptınız? Sizin yakın etrafınız dışında, kimlere ulaştınız? Bence hem Cumhuriyetçi Kemalist kesime, hem dindar Akp kısmına ulaşamıyorsunuz.

3- Yurt dışında, İslam hakkında bu kadar bilgili olan ateist pek bulunmuyor. Dawkins ve Harris gibi insanlar, müslümanlığı bilmiyor diye, Chomsky gibi entelektüeller tarafından eleştiriliyor. Siz, niye hiç İngilizce ya da Almanca videolar yapıp, yayınlamadınız?

Cevap yazdım:

1- Hayır, utanmıyorum, doğru olanı yaptığımdan eminim. Rüzgarın bu kadar hızlı ve sert döneceğini tahmin etmedim belki, ama özünde yanıldığımı sanmıyorum. Eskiden Paşa’nın ardına sığınarak ülkenin boğazını sıkanlardan bunların daha zorba, daha ahlaksız veya daha cahil olduklarını kanıtlarsanız, belki fikrimi değiştiririm. Eski rant mafyalarından daha mı rantçılar sizce? Daha mı acımasızlar, daha mı çok adam öldürdüler, memleketi daha mı beter, dünyadan ve akıldan uzaklaştırdılar? Temsil etmeye gayret ettikleri kitleler, eskisinden daha mı vahşi?

Elli veya seksen yıldan beri memleketin üstüne çökmüş olan haydut takımının tasfiyesi gerekiyordu. Yeterince değil belki, ama tasfiye ettiler. Minnettarız. Şimdi geldikleri nokta talihsiz bir noktadır, ama kurdukları yapı eskisine oranla daha köksüz, daha sarsak bir yapıdır. Çok uzun ömürlü olacağını sanmam.

2- İnsanları ateizme ikna etmek gibi bir misyonum yok. Belli yaştan büyük insanları dini konularda ikna edemezsin. Beyhude uğraştır; ola ki başarsan da, insani bedeli kaldıramayacağın kadar ağır olabilir.

Ateizmin kamu alanında özgürce İFADESİ konusu, evet, beni ilgilendiriyor. Bu konuda epeyce mücadele verdim sanırım. Ne kadar başardığımı takdir etmek, bana düşmez.

3- Üzgünüm, vaktim veya imkanım olmadı. Bundan sonra olmaz demek değil ama.

6 yorum:

  1. Sevgili Sevan Nişanyan, yazılarınızı beğeniyle takip ediyoruz fakat izleyiciler gadgeti görüntülenemiyor ve sizi takibe alamıyoruz, bu sorunu gidemek için lütfen buraya tıklayınız

    YanıtlaSil
  2. Fakat AKP'yi savunma sorusunu "Daha mı acımasızlar, daha mı çok adam öldürdüler, memleketi daha mı beter, dünyadan ve akıldan uzaklaştırdılar?" argümanıyla savunmanız çok yanlış kanımca.

    Yani neymiş Paşa'nın arkasına saklanan adamları temizlemişlermiş.

    Be arkadaş senin "tatava yapma bas geç" güruhundan ne farkın kaldı? Kemalist-Ulusalcı kafa gitsin, ne gelirse gelsin kafası uçuruma sürükler ülkeyi.

    Sizden benim umduğum ne AKP ne Kemalist tarafa destek çıkmanız. İkisi de aynı tas aynı hamam güruhlar.

    YanıtlaSil
  3. sevan nisanyan, öncelikle gecmis olsun dileklerimi iletiyorum, cezaevi günlerini herseye ragmen saglik ve esenlik icinde gecirmenizi, biran önce özgürlüge kavusmanizi dilerim
    ateist bakis acisindan önemli saydigim birkac videonuzu izledim, yorum ve degerlendirmelerinden faydalandim, tesekkür ederim,
    Bugünkü blog yazinizda bu konulardaki yöntem "inceliginizin",
    AKP yi tahlil konusunda hicbir olumlu baz olusturamamis oldugunu sasirarak okudum. fark ettim
    ülkenin gündemini sitma veya veba hastaligi tehlikeleri benzeri iki ana akim üzerinden yorumda israriniz, bagimsiz, elestirici bir aydin tavrindan tercihli uzak durusunuz bana rahatsizlik verdi.
    Mevcut iktidar gibi "aydinlanma* ve özgürlük" kavramlarini icini bariz bosaltarak cürüten bir siyasi dönemi olarak kapsamli elestirememiz, iktidara tepkinizin bir kuru öksürük gibi kalmasini sizin sahsi kapasiteleriniz ve birikimlerinizle ters orantili buluyorum.
    bilmenizi istedim
    selamlar
    hakan gürgen

    YanıtlaSil
  4. ben de sizden bir kur'an çevirisi bekliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Sayın Nişanyan,

    Mücadelenizi takdir ediyorum ancak vizyonunuz beni hayal kırıklığına uğratıyor. AKP'nin ne olduğu en başından belliydi, ifadeleri de söylemleri de maalesef değişmedi. "Türkiye'de eskisi kadar rantçı mafya yoktur" demek talihsiz bir açıklamadır, tam aksine mafya her zamankinden beter hale gelmiş (adam öldürmek yerine, kendilerine karşı çıkanlardan tutun da ifade özgürlüğünü savunanlara kadar herkesin düşmanı kesilmişlerdir) ve kökleri yasal zeminlerle sağlamlaştırılmıştır. Bu süreçte de yetkiyi ve gücü eski ve şu anki destekçilerinden almışlardır.

    YanıtlaSil
  6. Arkadaslar bence yaniliyorsunuz. Sevan bey kurtler gibi rte ye bel bagliyor,yoksa adi gibi emin ve sizden bizden cok daha iyi biliyor bu takunyalilarin ne bok olduklarini. Ayni sey ETyen icinde gecerli. Ama elleri bos cikacak bu akp saksaciligindan farkinda degiller. Yilan deniz korelasyonu anladiniz!

    YanıtlaSil