26 Haziran 2014 Perşembe

Milletime yok izmihlal

"Milli benliği bilmeyen milletler başka milletlere yem olurlar mı? Bunun örneği var mı? Yoksa safsatadan ibaret mi?" diye sormuş Uğur Sevi.

Milli benliği bilmeyen milletler zaten millet olmazlar. Ya da o millet olmazlar, başka millet olurlar. Millet subjektif bir varlıktır; millet olma şuuru yoksa millet olmaz. Falan değil filan millete mensup olmaktan ötürü kimsenin mutsuz olduğunu duymadım.

Dedesi Ahmet olduğu halde adı Yorgo olanların, ya da dedesi Yorgo olup kendi Ahmet olanların, bu durumundan ötürü karalar bağlaması nadirattandır. Aksine, "şaraptan dönme sirke keskin olur" ilkesi uyarınca, çoğu zaman, milliyetlerini daha beter bir gururla taşırlar.

"Yem olmak" nedir, bilmiyorum. Ama başka bir milletin altında ya da yanında, bir tür üvey kardeş gibi yaşayanlar, milli benliğini bilmeyenler değil, bazen hastalıklı bir inatla bilmeye devam edenlerdir. Bkz. İskoçlar, Basklar, Fransız Quebec'liler, Kürtler, Osmanlı Ermenileri. Bugün "Fransız" olmuş Normanları veya Burgonları, yahut "Türk" leşmiş Türkmenleri kimselere yem olmakla suçlayan mı var?

10 yorum:

  1. Ver kurtulun bir başka versiyonu olmuş bu. Ol kurtul. Ama bu kadar değersiz mi bu kimliklerin binlerce yıllık gelenekleri? Binlerce yılda değişmiş ve gelişmiş kimlikler bu kadar değersizse diğer başka şeyler de değerli değildir. İnsanlar, yaşam, dünya, çocuklar, hayvanlar, yıldızlar... Ya her şey boş, ya da hepsi beraber anlamlı. Keşke bunu her şey bir olsun isteyenlere anlatabilsek...

    YanıtlaSil
  2. Eski bir sorunuzu size yeniden sorsam:
    'Türkiye'ye ordu lazım mı?'
    Ek bilgi: Işid

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. IŞID sorusu çok yerinde olmuş. "Baktığında sorun yaşaması zor gözüken ülkelerin bile başı, 5-10.000 radikal adam ile derde girerse ne olacak?" cevap isteyen bir konu...

      Sil
    2. Yahu IŞID yeni bir şey değil ki . Irak tarihinde hep benzeri isyanlar olmuş.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Kharijite_Rebellion_(866%E2%80%93896)

      http://en.wikipedia.org/wiki/Caliphal_Civil_War_(865-866)

      http://en.wikipedia.org/wiki/Anarchy_at_Samarra

      Sil
    3. Açıkça söylüyorum. IŞİD den korkuyorum. Bugün yarın bizi öldürürler diyorum kendi kendime.

      Ve merak ediyorum;

      1-IŞİD benim hakkımda bilgi sahibi olabilir mi?
      2-IŞİD de iyi bir istihbarat varmı?
      3-IŞİD Dünya insanı ve Devlet leri hakkında ne biliyor, ne bilmiyor? Ne bilebilir, ne bilemez?

      Sil
  3. buradaki yorumlar da nişanyan'a ulaşıyorsa güzel olur. güzel sorular var arada cevaplamalık.

    YanıtlaSil
  4. Irak, millet olamadığı için bu rezillikleri çektiğine göre, evet millet olamayanlar başkalarına yem olurla.

    YanıtlaSil
  5. Millet olmak demek, birlik içerisinde sınırlarda dış güçlere karşı savaşmak demek mi oluyor yani? Ben o halde millet istemiyorum derim. Amerikan da olmasın norman da olmasın. Sınırları kaldıralım derim. Millet ayrımcılık amacıyla ya da kendin gibileri korumaktan ibaret bir işlevle çalışacaksa olmasın derim. Dünya böyle ne yaparsın diyenlere de bir çift sözüm; böyle olan dünya değil sizsiniz.

    YanıtlaSil
  6. sevan bey...bi kere size ermeniler her yemeklerine bok katar demisti nenem demistim...sizde kisi herkesi kendi gibi bilir demistiniz.beni hatrladinizmi ve suzgecten gecen bu yorumumu yayinlarmisiniz?

    YanıtlaSil
  7. IŞİD hem insan hemde islam düşmanıdır. Lanetliyorum...

    YanıtlaSil